maanantai 3. helmikuuta 2014

Viikonloppu ja massiivinen vaateongelma

Kylläpäs on aikaa vierähtänyt viime tekstistä! Me olemme ilmeisesti olleet kiireisiä :D 
HCn pienin sisko pyörähti meillä taas yökylässä ja sen lisäksi olimme lauantaina myös juhlahumussa.

Yökyläilijä tuli siis perjantaina ja leppoisasti paistoimme pitsaa. Lauantaiaamuna HC ja sisko kävivät ulkojäällä luistelemassa ja minä ja Hipsteri katsoimme katsomosta. Sitten alkuillasta alkoikin melkoinen farssi. Olimme lähdössä UMKn finaaliin Barona Areenalle. Olen melkoinen viisufani ja HC ressu joutuu joka vuosi raahautumaan perässä. Ensivuonna saatamme kyllä katsoa sattuneesta syystä UMKt kotona. ;) Halusin laittaa päälle tietysti jotain kivaa ja juhlavaa. Kasvava mahani ei vaan enää mahdu moneenkaan vaatteeseen. Olen vienyt jo aiemmin kellariin yhden ison pyykkikorillisen vaatteita odottamaan raskauden jälkeistä aikaa.

Viikolla sovitin kaikki mekkoni ja niistä mahtui hädin tuskin yksi päälle. (Olin myös käynyt sovittamassa kirpputorien mekkoja, eikä niistäkään ollut apua.) JEE, kyllä yksi mahtuu! Sitten lauantaina näytin mekkoa HClle, että jos laitan sitten tämän. HC oli juuri herännyt tokkuraisena pikkupäikkäreiltä ja tokaisi: "Mä en oo koskaan tykänny tosta mekosta." Siitähän riemu repesi.. Ei sitten laitettu mekkoa ollenkaan.

Mekkojen jälkeen ongelma kohdistui paitoihin. Peruslöysät trikoot menee juu, mutta yritäpä olla juhlallinen niiden kanssa. Vanhat vaatteeni on kokoa S ja vaikka maha mahtuisikin niihin, etenkin napitetuissa paidoissa vetää todella ilkeän näköisesti rintojen kohdalta, jos menee kiinni ollenkaan. Ongelmaksi muodostui myös housuosasto. Parhaat raskausfarkkuni ovat jo todella kireät, enkä ole pitänyt niitä enää kuin lyhyillä kaupunkireissuilla. Päätin, että nyt en enää tuskaile näiden kanssa ja leikkasin farkkujen vyötärön sisällä olevan kiristyskuminauhan kahdesta kohdin poikki. Heti auttoi!!

Loppujen lopuksi siis sain päälleni nuo farkut, yhden löysän ja ison napitetun paidan ja korkea korkoiset saappaat. Laitoin vielä vyön vyön mahan päälle, jotten näytäisi niin teltalta. Tuskailin peilin edessä, että näytän ihan valaalta. HCn pikkusisko tuli ihanasti lohduttamaan ja totesi minun näyttävän vain raskaana olevalta naiselta. Taisipa olla oikeassa :)

Ilta meni Baronalla kivasti ja siellä oli loistava tunnelma. HClla tosin oli hiukan kipeä selkä ja sain kuulla kritiikkiä UMKn epäuskottavasta konseptista. Toinen kiukutteli kotona ja toinen paikan päällä. Hyvä me! x)

UMK 2014 Krista ja väliaikanumero.


Tästä oppineena taidan tällä viikolla käydä katselemassa itselleni lisää vaatteita..

-A-

3 kommenttia:

  1. Vähän huvitti tuo "Mä en oo koskaan tykänny tosta mekosta" -komentti. :D Tuo kun olisi hyvin voinut käydä myös meillä, minkä jälkeen olisi kyllä ollut täysi sota päällä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mua vähän pelotti, kun kuulin myöhemmin mitä olin sanonu :D Puolustukseksi: Olin täysin tiedottomassa tilassa, eikä silmätkään juuri olleet auki :D

      Poista
  2. Heh :D Oli kyllä vaaran tuntua ilmassa! HC puolustautui kyllä sanomalla, ettei juuri heränneeltä saa kysyä mitään. Arviointi kyky pettää helposti! :D -A-

    VastaaPoista