maanantai 20. tammikuuta 2014

Uusi työ

Mua on viime viikot stressannut työasiat. Olen puolitoista vuotta ollut sijaisena ja pätkissä on töitä aina lisää luvattu. Ensi kesään asti piti olla varmasti töitä, mutta kollega päätti palata hoitovapaalta aiemmin eikä näin ollen jatkosta ollutkaan enää varmuutta. Sitä on ollut löyhässä hirressä ja odotellut vastauksia.

A:n jäädessä lapsen kanssa kotiin olen minä pääasiallisessa vastuussa siitä, että taloutemme toimeentulo on taattu. Niinpä olen etsinyt sopivaa paikkaa tässä muutaman viikon ajan, ja lähettänyt työhakemuksia. Kriteereinä uudelle työlle oli sopiva työmatka, sopiva työaika ja kohtuullinen palkka. Tänään sitten kävin työhaastattelussa, ja siltä istumalta sain työn! Työ on vakituinen, työmatkaan menee 15-20min, tarvittaessa pääsee pyörälläkin, työaika on 6h ja 7-13/ 14-20 vuorot vuoroviikoin, pääsääntöisesti viikonloput vapaat. Kerran pari kahdessa kuukaudessa viikonloppu töitä, josta saa viikon vapaat. Kesälomaakin on mahdollista jossain välissä pitää ja isyysvapaallekin voinen jäädä.

Tänään irtisanoin itseni ja kahden viikon kuluttua aloitan uudessa paikassa. Asioilla on tapana järjestyä, ja olen niin iloinen tästä! Huh, kun paineet helpottivat hetkessä!

-HC-

4 kommenttia:

  1. Onnea uudesta työpaikasta! Varmasti helpottaa, kun tuollaisen asian saa noin hyvin järjestymään! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Kyllä se mieltä vaan aina keventää, kun saa asioita järjestymään.

      Poista