sunnuntai 8. kesäkuuta 2014

Arjesta juhlaa

Nyt on nukuttu muutama yö suhteellisen hyvin ja olokin on inhimillinen. HC on töissä koko viikonlopun ja koko ensiviikon vapailla. Ihanaa! Aamulla lähtiessään hän muistutti, että mennään sitten illalla synnyttämään :D Saa nähdä kuinka käy! Supistuksia ei ole tullut moneen päivään. Hyvä väli siis kertoa teille hiukan menneestä, ennenkuin mitään ratkaisevaa tapahtuu. ;)

Minun vanhempani olivat lähdössä ulkomaanmatkalle ja odotimme heitä  matkansa varrella helatorstaiksi yökylään. Olimme sopineet, että juomme sitten mun valmistujaiskahvit ja HC oli luvannut leipoa ihan kakkuakin. Minä päätin, että mitään oikeita juhlia en jaksa enää masun kanssa järjestää ja olisihan sukulaisilla pitkä matka tulla tänne meille kyläänkin Itä-Suomesta. Olin kyllä joskus aiemmin sanonut, että kun minä vihdoin valmistun, niin sitten kyllä juhlitaan. On se sen verran iso juttu.. Noh, olin hyvin onnellinen, että valmistuminen edes tapahtui, joten juhlat jäivät siis sivuseikaksi. Vauvan tuloon valmistautuminen on pääasia. Hieman kyllä harmitti..

Olimme sopineet, että voisimme sitten vanhempieni tultua ottaa myös muutaman valmistumiskuvan. HC kehotti minua meikkaamaan ja ei kelpuuttanut mekkoa, jonka meinasin laittaa. Hän jopa pesi minulle valmiiksi mekon, joka oli hänen mielestään hyvä. Päivällä siivosimme hyvin vanhempien tuloa varten ( ja myös vauvan tuloa ajatellen). 

Kun vanhempani saapuivat, he tulivat taas hirmuisen tavaralastin kanssa ja veivät matkalaukkunsa makuuhuoneeseemme. Istuskelimme sohvalla ja juttelimme mukavia. Minulla oli kauhea kahvintuska ja ihmettelin miksi HC ei halunnut vielä keittää kahvia. Ajattelin kuitenkin, että koska hän oli touhunnut tarjoilut valmiiksi, niin laittakoon nyt miten haluaa.  Puolentunnin päästä hän ilmoitti käyttävänsä koiran ja takaisin tullessaan käski tulla ovelle tuomaan koiralle tassupyyhettä. No, minähän menin ja ovella olikin käytävä täynnä vieraita!!!! :D Mahasta otti ja supisti kun niin yllätyin.



Toistakymentä vierasta  oli tullut juhlimaan maisterijuhliani, jotka HC oli salaa järjestänyt. Äidin tuomisista löytyi keksejä, suolaisia piirakoita, karjalanpiirakoita ja HC oli tehnyt kakun ja marjapiirakkaa. Kahvia saatiin vihdoin pöytään ja minä sain ihania lahjoja. <3 Mikä jännittävintä meidän äidit tapasivat ensimmäisen kerran! Hyvin meni :) HCn sisko lauloi tätien silmät kosteiksi ja tuttavamme lukema Irja Askolan teksti herkisti minutkin. Onnea on maailman ihanin muru, joka järjestää noin ihanan yllätyksen, sekä rakkaat läheiset meidän ympärillä! :) <3



-A-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti