sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Kalenterin orja

Olen ollut aina ihastunut kalentereihin. Meillä opettajapiireissä tämä on ihan normaalia..
Nyt kuitenkin tämä kuukautiskierron laskeminen ja omien tuntemusten seurailu on tehnyt kalenterin tuijottelusta piinallista. Menkat alkaa, menkat loppuu, ovulaation testaus alkaa, ovulaatio-oireet, ovulaatio, menkka oireet alkaa, menkat alkaa...

Me aloitimme koti-inseminaatiot elokuussa. Olin tientenkin laskenut kaikilla mahdollisilla nettilaskureilla hedelmällisiä päiviä. HC jopa latasi iPhoneensa sovelluksen, jolla tätä olisi helppo määrittää. Useimmat noista laskureista antavat kuukautiskierron pituuden mukaan noin kierron puoliväliin sijoittuvan päivän. Me olimme laskeskelleet eri laskurien mukaan, että ovulaatiio olisi joskus 18-20.8. Sovimme, että aloitan ovun testaamisen 15. päivä.

Yllätys olikin suuri kun ovutesti näytti kahta viivaa heti ensimmäisenä päivänä!!  Eli siis kierron 12. päivänä. Shit, mitäs nyt tehdään?  HC soitti puhelun luovuttajalle, joka kertoi olevansa kiireinen. Onneksi rakkaani ehdotti, että ajaisimme luovutajan suunnalle. Näin pikatapaaminen onnistui. Olimme jo suunnitelleet, miten tämä operaatio onnistuu autossa. Minä etsin Google mapsin street wiewistä sopivan hiljaisen kadun pätkän (ei mikään helppo tehtävä pääkaupungissamme). Varasimme mukaan vilttejä, hygieniapyyhkeitä, nenäliinoja ja tietysti purkin ja ruiskun. Laitoin päälle hameen, ettei autossa tarvitse sen enempää strippailla.

Ensimmäinen kerta jännitti, mutta onneksi olimme jo nähneet luovuttajan, joten se puoli ei enää huolettanut. Tämä olikin ollut oikein ihana ja varannut meille kerrostalon alakerrassa sijaitsevan kerhohuoneen. Olin helpottunut, ettei tarvinnut autossa säätää.. Kerhohuone oli ennemminkin varasto, mutta tarpeeksi siisti ja sen sohvalle levitimme viltin minua varten.

Olemme kummatkin olleet joskus aiemmin heterosuhteessa, mutta silti meille tuli yllätyksenä kuinka pahalle purkin sisältö tuoksui. Huhhuh... Sai siinä hetken keräillä itseään, ettei huonovointisuus yllättänyt.

Hommat hoidettuamme odottelimme noin 45 minuuttia minä jalat kohti kattoa ja naureskelimme vieressä tojottavalle grillille ja kottikärryille.  Tämän jälkeen toivoimme, että meidän pieni "kerholaisemme" olisi päässyt turvallisesti perille ja siivosimme jälkemme.


Seuraavana päivänä luovuttaja kävi meidän kotona. Joimme kahvit alkuun ja hommansa hoidettuaan luovuttaja läksi ja jätti meidät omiin puuhiimme.

Ensimmäisen kierron aikana kuvittelin kokoajan olevani raskaana. Pettymys olikin suuri kun mekat alkoivat. Tirautin itkut ostoskeskuksen rullaportaissa ja HC viisaasti minua lohdutti, ettei yrittäville heteroillekkaan ekalla kerralla tärppää. Ainakaan yleensä. Tiesinhän minä sen..

Toisella kerralla osasimme odottaa aikaista ovulaatiota ja aloitimme testauksen hyvissä ajoin. Tällä kertaa testi näytti plussaa kierron 10. päivänä. Luovuttaja kävi meillä silloin ja seuraavana päivänä myös.

Ja tänään ne taas alkoi, perhanan MENKAT.. Kyllähän minä niitä jo osasin odottaa, minulla kun alkaa tiputteluvuoto jo yleensä n. kuusi päivää etukäteen.. Silti sitä viimeiseen asti haluaa toivoa, että jospa ei kuitenkaan..



-Jäsen A-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti